Tips

Welke taskmanager is het beste?

Een bedrijf is pas succesvol wanneer het draait. Hoe krijg je jouw bedrijf draaiende?
Easy, je houdt overzichtelijk alle taken in het oog en verdeelt je werk onder je teammembers.
Met duidelijke (interne) communicatie krijg jij jouw business op kruissnelheid.

Samenwerken was nooit zo eenvoudig

Allemaal goed en wel.
Nu enkele echte tips om jouw team te doen presteren!
Je hebt misschien al gehoord van taskmanagers zoals Trello, Daylite, Asana en Meistertask.  Zo niet check zeker even onze collectie taskmanagers.
Samenwerken was nog nooit zo eenvoudig, een keuze maken was nog nooit zo moeilijk.
Bij Starterskit Ondernemen helpen we je graag op weg. Ontpop je tot een echte teamleader dankzij onze tips.

Trello

Laat ons beginnen met Trello. Niet alleen is Trello zeer aangenaam om naar te kijken en mee te werken, het is ook beschikbaar op elk platform. Tablet, smartphone, desk- of laptop. Trello is overal beschikbaar zodat je team steeds het project bij de hand heeft.

Het is ook prachtig in zijn eenvoud en gebruiksvriendelijkheid. Je maakt snel lijsten van je projecten met To do’s, ideeën, doing en done! Deze zet je heel overzichtelijk naast elkaar en je hebt een zeer overzichtelijke productbacklog. Het heeft wat weg van een efficiënte Tweetdeck (mocht je daar al mee gewerkt hebben).
Selecteer onderdelen van je project en geef hen een deadline, wijs het toe aan teammembers en maak een zeer eenvoudige checklist om overzichtelijk en stapsgewijs het project te zien vorderen. Oh, had ik al gezegd dat Trello gratis is?

U merkt het al, ik ben fan.

Asana, simplicity is a bliss


Asana
is net zoals Trello zeer gebruiksvriendelijk en overzichtelijk. Het is misschien nog beter. Simplicity is a bliss. Asana heeft niet veel toeters en bellen. Het is wat het is, een lijst met taken die je moet doen, mooi onderverdeeld in vandaag, upcoming en later. Die taken vink je snel af wanneer je er klaar mee bent en wijs je even snel toe aan teamleden wanneer je er een nieuwe hebt aangemaakt. Plaats rap een urgentie label op een taak zodat je team steeds weet wat je eerst afgewerkt wil.

De agendafunctie in Asana is gebruiksvriendelijker dan de iCalendar app van Apple. De agenda laat toe meetings, afspraken en deadlines snel te wijzigen.

Per deelproject heb je ook een commentaarvak waar je snel ideeën, bedenkingen en verwachting in kwijt kan. Dat miste ik wel een beetje bij
Trello want dit draagt wel bij aan de productiviteit van je team. Iedereen weet zo beter waar ze aan toe zijn en wat er wordt verwacht. Én dankzij dit commentaarvak staan je bedenkingen steeds onder het (deel)project waarover je het hebt.
En jawel, Asana is gratis beschikbaar en downloadbaar op al je devices, hoe geweldig is dat?

Meistertask

Nog zo’n gratis taskmanager is Meistertask. Het combineert de lijstjes van Trello, de eenvoud van Asana en een rustgevend kleurenpallet. Je voegt makkelijk bijlages toe aan je projecten en kan je werk snel laten nakijken via de reviewlijst.
Meistertask werd niet voor niets de beste taskmanager van de Apple – en Google Chrome store (in 2015). Hij is een echte voorloper in het gebruik van nieuwe devices zoals bijvoorbeeld een Apple Watch die je af en toe herinnert om terug in actie te schieten om een deadline te halen.

Door zijn samenwerking met MindMeister maak je makkelijk mindmaps die je ook even eenvoudig toevoegt aan de taskmanager. Zo zijn ideeën niet enkel wat zinnen die een concept proberen verduidelijk. Je ziet nu ook beter het denkproces en redeneringswerk van je team. Zo verplaats je jezelf beter in elkaar en dit komt de samenwerking alleen maar ten goede.

Binnen MeisterTask heb je ook een chatsysteem om snel te communiceren over het project. Jammer maar helaas lijkt die wat op een veredelde Facebook Messenger. Zo raken bedenkingen wel eens ‘lost in communication’ , dit probleem heb je niet met Asana dankzij het commentaarvak per project.

Daylite

Last but not least: Daylite van Marketcircle.
Daylite oogt zeer professioneel en dat is het ook. Het is de enige taskmanager in het lijstje waarbij je geen internetconnectie nodig hebt. Zo kan je steeds op elk device verder werken aan je project. Zodra je weer internet ter beschikking hebt, wordt je werk gesynchroniseerd. En daar hoef je zelf geen actie voor te ondernemen.
In Daylite zitten alle benodigdheden onder 1 dak.

Doordat je je e-mail kan integreren krijg je een zeer duidelijk overzicht van alle communicatie per klant, per project. De kalender is een stuk uitgebreider dan die van Asana. Je beheert niet enkel taken die jij toe wees, je hebt toegang tot de volledige agenda van je team en beheert zo makkelijk alle afspraken en kan eenvoudig rekening houden met elke meeting.

Daylite biedt je ook de mogelijkheid om een prijskaartje aan je project te hangen en het gewoon door te verkopen. Het uiteindelijke product kan ook volledig automatisch verkocht worden eens er prijskaartje aan hangt.
Daylite is enkel beschikbaar op Apple Devices en dit is niet gratis. Je koopt een maandplan of jaarplan of kan eigen betalingsplan op maat laten samenstellen. Gelukkig kan je de eerste 30 dagen gratis testen.

Ik hoop dat ik jou en je team op weg heb geholpen. En start vandaag nog jouw carrière als teammanager van het jaar.

Oliver Op de Beeck

Digitaal passioneel. Zaakvoerder van Kreatix.be

Gerelateerde Artikels

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Close